Derfor velger så mange tromsøværinger RAV4 Plug-in Hybrid

RAV4 Plug-in Hybrid

Salget tok av da Toyota lanserte sin første ladbare hybrid, og bilanmeldere har vært unison i sin hyllest av det nyeste medlemmet av den populære RAV4-familien. RAV4 plug-in hybrid kombinerer det beste fra to verdener – og i Tromsø er bilen en hit! 

– Jeg tror totalpakken er utslagsgivende når man velger RAV4 plug-in hybrid, sier salgssjef Yngve Jakobsen i Harila Tromsø. 

Med klasseledende rekkevidde på 75 kilometer fungerer den populære SUVen som en ren elbil på daglig kjøring.

– Men det er viktig å påpeke at den har i særklasse lavt forbruk når du har kjørt bort ladestrømmen, med snittforbruk på mellom 0,45 og 0,65 liter per mil. Du får i pose og sekk, smiler Jakobsen.

Og selv om det er en SUV som passer for folk flest er det mye kraft i kjøretøyet, som kan skilte med 0 til 100 km/t på seks sekunder. 

– Det er en kraftpakke med 306 hestekrefter. RAV4 plug-in hybrid er sprek, komfortabel, romslig og praktisk. 

Les mer om RAV 4 Plug-in Hybrid her >>

Interiør i RAV4 Plug-in Hybrid

INNSIDEN: RAV4 plug-in hybrid er sprek, komfortabel, romslig og praktisk.

Hva sier anmelderne? 

Den moderne bilkjøper har gjerne gjort research på forhånd, og saumfart nettet etter biltester og anmeldelser. 

– Derfor er vi alltid spent når anmeldelsene publiseres før salgsstart. Det er selvfølgelig viktig med god omtale, forteller Jakobsen. 

I RAV4 plug-in hybrid sitt tilfelle har omtale og respons vært overveldende.  

– VG trillet sekser på terningen og beskrev bilen som «ny sjef i klassen» blant de store SUVene. Bladet Motor mener Toyota har tatt sjumilssteg og sier at RAV4 ladbar hybrid er i særklasse, mens Broom skriver at bilen «lover rekordmye» og holder alt den lover, for å nevne noe, gjengir han entusiastisk. 

Salgssjefen legger ikke skjul på at god omtale merkes på interessen og at de gode anmeldelsene og testene påvirker salget. Samtidig tror han at egenskapene til den nye RAV4 taler for seg selv.

– Denne bilen favner bredere og lokalt opplever vi at Toyota henter markedsandeler fra andre merker. Vi ser det på innbytte, at kunder som tidligere har kjørt premium nå velger RAV4. Du får helt klart en premiumfølelse når du kjører denne modellen, forsikrer Jakobsen. 

Se våre kampanjer på RAV4 Plug-in Hybrid her >>

Tre RAV4 Plug-in Hybrid på rekke

PÅ REKKE: RAV4 plug-in hybrid kombinerer det beste fra to verdener. Foto: Kristoffer Lorentzen

 

Kompromissløs på alle områder

Toyota er ledende innenfor hybridteknologi, og deres satsing på utvikling av hybridbiler har vært en suksess helt siden introduksjonen for 20 år siden. 

– Man ser mye forskjellig i hybridsystemene til de ulike produsentene på markedet i dag. Noen mister firehjulstrekk når du kjører hybridmodus, mens andre mister det når du har kjørt bort strømmen, sier Jakobsen og fortsetter:

– På RAV4 har du et robust firehjulssystem som fungerer likt uansett om du er i hybrid eller elbilmodus. Det skiller oss fra de aller fleste produsentene.

Når det kommer til design og kjøreopplevelse har RAV4 plug-in hybrid lagt seg på et imponerende nivå. 

– Den har et moderne hjuloppsett, og mer avansert og påkostet teknikk enn vi har hatt i RAV4 tidligere. Det gir finavstemte kjøreegenskaper, bilen er stille og ligger godt på veien.

 

Salgsvinneren i nord

RAV4 er en populær familiebil og Jakobsen forklarer den nye RAVen fortsatt er skreddersydd for bileiere som tenker funksjonalitet og romslighet når de velger bil.

– Det er god plass til fem stykker i bilen, det er varme i baksetet og ideell for de som trenger barnestoler. Den har et av de største bagasjerommene i sin klasse med hele 520 liter. Det er varme i frontruta, varmepumpa fungerer som en kupevarmer og bilen kan forvarmes via appstyring. 

Dette er en bil som egner seg for både by- og landevei - uansett årstid. RAV 4 Plug-in Hybrid er den mest solgte bilmodellen i Troms og Finnmark - med god margin. Når dette skrives har Harila allerede levert 241 biler.

– Det er en bil som er laget for de klimaforholdene våre. Biler produsert i Japan er laget for røft vinterklima. Det er en typisk tromsøbil, slår Jakobsen fast.

Er du nysgjerrig på RAV4 plug-in hybrid er du velkommen til Harila for prøvekjøring. Og dersom du faller for bilen lider ikke RAV4 av leveringsproblemene som har preget nybilmarkedet det siste året. 

– Vi har normal leveringstid rundt 3-4 måneder på bestilling. Toyota har lovet oss god tilgjengelighet på RAV4 plug-in hybrid, så den kan vi levere forholdsvis raskt. 

RAV4 Plug-in Hybrid