Toyota er den mest populære varebilen

Sist endret
Fredag, januar 28, 2022
Varebiler hos Harila i Tromsø

Denne teksten er produsert av iNord for Harila

Varebiler fra Toyota topper bilstatistikken for 2021, og bilmerket har nå størst markedsandel her i nord. Stadig flere glade varebil-kjøpere kjører ut fra Harila.

Varebilene fra Toyota kjørte bokstavelig talt forbi alle sine konkurrenter i 2021, viser ferske tall fra Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV).

I fjor ble det totalt solgt 974 varebiler i Harilas nedslagsfelt (Finnsnes, Alta, Hammerfest, Tromsø, Vestre Jakobselv). Av disse er 22,18 prosent en Toyota. Det er en vekst på 70 prosent fra året før.

– Toyota har nå et komplett utvalg av varebiler og kan dekke uansett behov. De siste årene har vi også satset sterkt på varebil. Vi er opptatt av å sikre en svært god oppfølging av våre næringslivskunder. Det gir gode resultater, sier næringsselger Rune Karlsen hos bilforhandleren Harila. 

Se alle våre varebil-kampanjer >>

Kunderådgiver Cato og næringsselger Rune

Cato Karlsen (t.v) er dedikert kunderådgiver for Harilas næringskunder i Tromsø, og sørger for god oppfølging. Næringsselger Rune Karlsen (t.h) er oppatt av å finne rett modell til hver enkelt kunde. FOTO: Knut Åserud. 

 

Elektrisk i vinden

Mest solgt av Toyotas varebiler er Toyota Proace, inkludert en elektrisk utgave som er Norges mest kjøpte elektriske varebil.

– Den kompakte varebilen Proace City er også blitt svært populær, og nå som den er kommet i elektrisk utgave, ser vi en enda sterkere økning, forteller Karlsen.

I tillegg har Toyota modellene Hilux og Land Cruiser som er de mest populære modellene i sine klasser.

 

Tømrerfirma som kjører el-varebil

Tromsdalen Bygg er et av mange selskaper som valgte Toyota Proace da de skulle kjøpe nye varebiler.

– Vi har kjøpt en elektrisk Proace, og har bestilt ytterligere to. Vi er veldig fornøyd med bilen, og med Rune på Harila, sier daglig leder Arve Hopaneng i Tromsdalen Bygg. Han leder et tømrerfirma med 15 ansatte, som primært jobber med renovering av eldre hus og med tilbygg.

– Toyta er mye bil for pengene. Det er god kvalitet og lite feil med dem, og i tillegg er andrehåndsverdien bra. Vi blir også godt ivaretatt hos Harila og prioritert hvis det skjer noe. De er veldig hjelpsomme, sier Hopaneng.

Firmaet har i dag sju biler, og Hopaneg ser for seg å bytte ut de fleste til el-varebil.

– Det er rimeligere å kjøre med, det ser bedre ut og en grønn profil skader ikke. Vi jobber primært i byen, og har ikke behov for noen lengre rekkevidde, sier Hopaneng som påpeker at firmaet nok likevel må beholde én dieselbil.

– Vi trenger en bil som er sterk nok til å trekke hengere med stor vekt, og det klarer ikke en elbil i dag.

Tromsdalen bygg

Daglig leder Arve Hopaneng i Tromsdalen Bygg er svært fornøyd med ny varebil fra Toyota og Harila. FOTO: Harila

 

Veldig fornøyd med Harila

Firmaet Effektiv renovering har nylig kjøpt to Toyota-varebiler fra Harila.

– Vi er i gang med å fornye bilparken og da har vi valgt Toyota Proace med firhjulstrekk. Vi har prøvd en del andre biler tidligere, men har endt opp med Toyota. Vi samler hele bilparken vår hos Harila, de er gode å forholde seg til og de gir oss gode priser, sier daglig leder Stian Andreassen hos Effektiv renovering.

Selskapet driver primært med flislegging og baderom, og bruker bilene som sitt «kontor». Her har de alt utstyret de trenger til jobben, i tillegg til at bilene er lunsjrom.

– Vi spiser ofte i bilen, og da fyrer vi opp webastoen og har det godt og varmt, sier Andreassen.

Effektiv Renovering

Firmaet Effektiv renovering fornyer bilparken og da valgte de Toyota og Harila. FOTO: Harila 

 

Varebil til alle behov - disse modellene kan du velge mellom

Toyotas store utvalg i modeller gjør at uansett behov finner du en varebil som passer perfekt. I tillegg bygges det innredning som gjør at ditt nye kontor på fire hjul fungerer optimalt.

– Varebilene finnes i mange ulike modeller og med flere motoralternativer. Vi hjelper deg gjerne med å finne bilen som passer deg og din bedrift, slik at du får jobben gjort på en best mulig måte, sier næringsselger Rune Karlsen hos Harila.

Se alle våre varebil-kampanjer her >>