Hopp til innholdet
Åpent 08:00 - 16:00
Betongveien 3, 9515 Alta
Les mer
Åpent 07:30 - 16:00
Botnhågveien 31, 9300 Finnsnes

Harila Finnsnes fører følgende bilmerker

Les mer
Åpent 08:00 - 16:00
Finnmarksveien 56, 9602 Hammerfest

Harila Hammerfest fører følgende bilmerker

Les mer
Åpent 08:00 - 16:00
Skiferveien 2, 9511 Alta

Harila Motor (Alta) fører følgende bilmerker

Les mer
Åpent 08:00 - 16:00
Tanaveien 8, 9800 Vadsø

Harila Motor (Vadsø) fører følgende bilmerker

Les mer
Åpent 07:30 - 17:00
Skattørvn. 44, 9018 Tromsø

Harila Tromsø fører følgende bilmerker

Les mer
Åpent 07:30 - 15:30
Nordvarangerveien 652, 9802 Vestre Jakobselv

Harila Vestre Jakobselv fører følgende bilmerker

Les mer
Åpent 08:30 - 16:00
Skattørvn. 44, Tromsø

Lexus Tromsø fører følgende bilmerker

Les mer

Toyota

Bli med på actionfylt dronefilming av Toyota bZ4x

 

I rå nordnorsk natur har Harila produsert en grensesprengende reklamefilm.

Bak de actionfylte klippene står Babang Deshommes og hans team – lokale, kreative krefter som brenner for å fremstille Nord-Norge fra sin beste side.

– Jeg er teknologinerd. Så å være den første som filmer bZ4X var superkult, stråler Deshommes.

Stjernen i produksjonen er Toyota bZ4X. Med rød finish. Deshommes husker reaksjonen sin da han fikk se bilen.

– Da tenkte jeg bare «YES». Vanligvis stiller forhandlere med en svart, hvit eller grå bil. Men når du har en bil med farger ut i snøkledde omgivelser, blir ikke behovet så stort for redigering.

– For fargen popper ut uansett. Å se kontrasten mellom høye fjelltoppene og en rød bil, det var «meant to be», sier videoprodusenten.

– Og det morsomme er at bilen var artig å kjøre. Den var behagelig på veien, til tross for at været var krevende. Vi hadde mye mer vind enn forventet.

«Behind the scenes» når Deshommes og teamet prøvde å fange de beste øyeblikkene.

De begynte 10.00 i Grøtfjorden, vel 35 kilometer fra Tromsøya.

– Vi holdt på med filmingen til åtte på kvelden. Bilen ble kjørt frem og tilbake kontinuerlig. Og jeg hadde fortsatt batteri til å dra hjem med og lade den hjemme etter klokken ti på kvelden.

– Så rekkevidden var «insane», gliser Babang.

Han skryter av Harila som velger lokale innholdsskapere. Babang opplever stadig at større selskaper flyr inn produsenter sørfra når de skal lage innhold.

– Det er ingenting de kan, som ikke vi kan – for å være ærlig. I tillegg har vi lokalkunnskap, og har mye større fleksibilitet. For eksempel kan vi tilpasse oss værforhold på kort varsel.

Joakim Akselsen, markedssjef i Harila

For oss er det utrolig viktig å bruke nordnorske selskaper også når vi produserer reklame for merkene våre

Å velge lokale leverandører er en bevisst strategi for Harila.

– For oss er det utrolig viktig å bruke nordnorske selskaper også når vi produserer reklame for merkene våre, sier Joakim Akselsen, markedssjef i Harila.

– Det er et strategisk valg og handler rett og slett om at vi skal bidra til å skape bærekraftige lokalsamfunn i vår region, fortsetter han.

Han mener den kommende reklamefilmen er et godt bevis for at kompetansen befinner seg i Nord-Norge. Man må bare gi folkene og byråene en sjanse.

Den røde Toyota bZ4X poppet grasiøst blant den nord-norske naturen under innspilling

Deshommes takker for tilliten og ser frem til neste videoproduksjon. Og etter å ha blitt kjent med Toyota bZ4X har han forelsket seg i elbilen.

– Jeg er jo ikke en liten kar, så jeg satt stor pris på romsligheten i bilen, humrer han.

– Der kunne jeg sitte i baksetet, med setebeltet på og kamerariggen i fanget mens jeg filmet. Skjøv vi forsetet litt frem kunne vi spilt fotball der bak, sier han lattermildt.

I bagasjerommet hadde de nok plass til utstyret de skulle bruke til å filme. – Det var også basen vår da vi sku spise lunsj eller koordinere noe.

– Alt i alt, en fantastisk bil.