Kundeservice i toppklassen
Lexus er nok en gang soleklar vinner av tilfredshetsundersøkelsen AutoIndex i samtlige fire kategorier. Med totalt 935 poeng av 1000 mulige, ble det også ny rekord i undersøkelsen.
Norske bileiere i AutoIndex 2022:
I lokalene til Lexus Tromsø ble det en fin start på juni. Beskjeden om at Lexus nok en gang topper AutoIndex’ liste over bilmerkene med de mest fornøyde kundene avstedkommer akkurat like mye jubel som den har gjort de foregående 10 årene.
– Vi tar aldri seieren for gitt, sier Trond Johansen, daglig leder hos Lexus Tromsø. AutoIndex er tross alt selve publikumsprisen i bilbransjen, og det er publikum vi er her for. Dette verdsetter vi høyt.
13.773 norske bileiere har deltatt i AutoIndex 2022, den mest omfattende tilfredshetsundersøkelsen blant norske bileiere. Den er utført av Loyalty Group International i første kvartal 2022, og bygger på 5042 unike svar om bilkundenes forhold til bilmerke, forhandlere, verksteder og lojalitet. Undersøkelsen omfatter biler registrert i perioden 2018-2021 (totalt 22 bilmerker).
– Det er tid for kake og feiring i dag! Dette er en pris vi verdsetter høyt, og som vi strekker oss etter hver eneste dag, sier Lexus Norge-sjef, Jan Christian Holm.
– En stor takk til alle medarbeidere hos Lexus Tromsø som har bidratt til dette fantastiske resultatet. På vegne av hele organisasjonen vil jeg også takke for kundenes tillit og lojalitet til oss. Vi forsøker hele tiden å utvikle oss i takt med kundenes forventninger, og et marked i endring. Gode kundeopplevelser skaper lojale kunder, og det har stor verdi for oss! Igjen skal vi gjøre vårt ypperste for at Lexus kåres som beste bilmerke også i fremtiden, lover Holm.
– Førsteplassen i AutoIndex elleve år på rad bekrefter at Lexus er i særklasse når det gjelder kvalitet og kundebehandling, sier Mikkel Korntved som er direktør og seniorrådgiver i Loyalty Group International. – De har etablert en unik bedriftskultur som sørger for at det er enkelt og behagelig å være Lexus-kunde i hverdagen. Det er den totale opplevelsen og innpakningen som differensierer dem fra øvrige bilmerker i Norge, sier Korntved.
Dette understøttes ytterligere av at Lexus i år etter år har gått til topps i tilsvarende undersøkelser i en lang rekke land. I Norge selger Lexus primært hybridbiler og elbilen UX 300e, og kundene gir høyeste score til disse bilene.
– Tidligere i år lanserte vi nye NX Plug-in. 1. juni, samme dag som AutoIndex-resultatet ble kjent, avduket vi nye RX og for bare noen uker siden avduket vi elbilen RZ. Det skjer altså mye hos Lexus om dagen, og med flere attraktive modeller å velge mellom, håper vi enda flere vil vurdere en Lexus i fremtiden. Det er alltid plass til flere fornøyde kunder, sier Trond Johansen.
– De siste årene har vi etablert flere forhandlere og i fjor satte vi salgsrekord, men vi har hele tiden vært tro mot vår strategi om å levere en annerledes kundeopplevelse. Suksessen skyldes ikke bare at vi leverer kvalitetsbiler med særpreg. Den skyldes også at vi har bestrebet oss på å gjøre god service og kundebehandling til en integrert og naturlig del av merkevaren. Det vet vi kundene våre setter stor pris på. Sagt på en annen måte: bilene produseres i Japan. Resten av kundeopplevelsen produseres i Norge, avslutter en stolt Lexus-sjef Jan Christian Holm.